vineri, 15 august 2008

Cabriulet de jmecher

Azi, 15 august 2008, avem nervi dubli in trafic. Una la mana, aparent este Sf. Maria, deci toti taranii au venit sa bage mecla in mall la oras. A doua la mana, este august, deci toti spalatorii de blide si/sau veceuri "de la"(nu "din", pentru ca asta e pronuntia corecta) Italia, Spania, Portugalia, Jermania au venit sa ne arate noua, fraierilor care nu au avut sclipirea geniala de a pleca peste hotare cum merge smecheria acolo. Si smecheria este maxima, la fel cum e si numarul de masini inchiriate pe care le aduc aici zicand ca sunt ale lor.
Dar sa revenim. Pe strada este PLIN. Un drum pe care in mod normal l-as face in 4 minute, l-am facut azi in 25. Caldura (33 grade zicea termometrul), fum, claxoane, nervi, intr-un cuvant INFERN. Totusi, in ciuda acestor conditii am vazut o gramada de cabriolete cu acoperisul jos. De ce ? De ce ai vrea sa te expui si mai mult la mizeria care e afara, cand poti sa te izolezi foarte bine in oaza ta de liniste si racoare numita masina.
Eu am o teorie. Cred ca oamenilor alora le curgea apa printre buci de parca era cascada Niagara, dar nu ar fi ridicat capota nici sa-i omori. De ce ? Fitza. Cel mai popular sport al romanilor. Degeaba ai tu cabrio. daca nu te vede nimeni. Fitza aduce cu ea jmecheria, iar jmecheria este un monstru care se hraneste cu impresiile altora. Nu conteaza ca tu in Italia intorci balegaru' cu lopata, mananci o data la doua zile si atunci cartofi cruzi si dormi in cusca cainelui cat el doarme in camera cu stapanul. Daca te intorci aici si lumea te percepe jmecher, chiar esti. De aia o sa tot vedem oameni care merg noaptea in discoteca cu ochelarii de soare pe ei, oameni care se cearta cu casiera la supermarket ca de ce nu vrea sa-i accepte euro si exemplele pot continua.Ma mir cu de nimeni nu si-a pus pana acuma plasma pe geam, sa vada vecinii si trecatorii cat de jmecher este el.
Din pacate, jmecheria este boala nationala si n-o sa putem iesi din mocirla intelectuala si sociala in care ne afundam din ce in ce mai tare pe zi ce trece daca nu facem ceva. Eu as propune o "taxa de jmecher". Vrei sa fii jmecher? Plateste. Simplu. Poate asa o sa ramana si cocalari.com fara material, desi ma indoiesc.
Pana una alta, eu si altii ca mine ne incapatanam sa ramanem ultimele redute ale bunului simt din tara asta, dar tare mi-e frica ca vom fi in curand cotropiti.

Un comentariu:

Doamna Brebenel spunea...

pentru cå. dacå decapotau, ar fi fost mai cald decat cum le era atunci, cu aerul conditionat. in trafic si in soare si decapotat, e ca si cum ai sta, pe 35 de grade, in mijlocul campiei bårågan.

må gandesc eu.